Arms for the poor

Mood: Cranky
Listening to: -

Idag var första dagen i skolan på vad som känns som en evighet. Såklart började jag klockan åtta, och efter 4 timmars sömn var konsten att komma upp ur sängen som alltid väldigt svår att greppa. Väl i skolan så blev jag varse om hur mycket jag ligger efter i matten, och bestämde mig för att det var hög tid att köpa den nya matteboken som jag behöver sen två veckor tillbaka. 365 kronor skulle den kosta, upptäckte jag på rasten. Ett litet alster på kanske 80 sidor är det. Jag är säker på att min fysikbok som är 5 gånger så tjock (och faktiskt har bilder) kostar lika mycket. Nåväl, fram till kassan och betala... Trodde jag.

Slut på pengar på kortet.
Det är den fucking 14'e och jag har 230kr på mitt konto. Jag måste köpa en bok som kostar 365kr OCH sedan ha råd med att överleva restrerande 11 dagar fram tills pengarna kommer. Sen måste jag också köpa biljetter upp till stockholm för att jag i princip lovat att infinna mig på min fasters 50års kalas.

The joy.

Kommentarer
Postat av: Christian

Hur klarade jag mig? Jo jag lånade böckerna. Och sedan så har jag världens minne från föreläsningarna så om jag inte läste någon av böckerna klarade jag mig galant ändå. Men lite annorlunda är det såklart om man arbetar med en mattebok och har tal som står i den som man ska räkna ut.

2009-04-14 @ 13:08:12
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: Christian

Och det är lugnt... vi ska fira henne på lördag den 25 och eftersom löningen är på en helgdag får man alltid den på fredagen. Så det är lungan =D

2009-04-14 @ 13:34:40
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: Jonatan

Måste ju tyvärr köpa den av skälet du nämner.



Men det är det som är felet... Jag får pengarna på fredagen - samma dag som jag ska åka. Helst ska jag köpa biljetterna en bra bit i förväg. Ugh. Vet inte längre om jag kan komma.

2009-04-14 @ 15:59:16
URL: http://theappleseed.blogg.se/
Postat av: Martin

Men det är väl klart att du ska komma! Åk buss, blir faktiskt sjukt mkt billigare!

2009-04-17 @ 00:45:34
URL: http://oxygenoverload.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0