Konstigt ideal?

Mood: Less
Listening to: Four Year Strong - Prepare to be Digitally Manipulated (Rise or Die Trying (2007))

Sett denna? If not, see it (although I doubt you've missed it) så vet du vad jag snackar om.



Susan Boyle on Britain's Got Talent


Videon är ju den här ständiga Susan Boyle på Britain's Got Talent som visas överallt. Jag är nog lite sen med att göra ett rant om den nu, när all buzz i princip är över, men det är någonting jag stör mig något så extremt på.
Vad?

Jo, vad fan är grejen?
Jag ska säga vad grejen är - hon är ful som stryk och kan sjunga (och fan inte illa heller), det är vad grejen är. Och på grund av det blir hela världen chockad och kan inte tro sina ögon, och måste ställa sig upp och klappa händerna, och det måste vara tårar och långa svepningar över publiken med kamerorna och dommarna blir helt till sig och wow fy fan vad konstigt!!

Jag spyr.
Eller nej, jag spyr näst intill - för det är ju skitkul hela grejen. Susan Boyle är tydligen en ensamstående kvinna som bor ensam med sin katt & aldrig i hela sitt liv har kysst en man - och nu detta! Fy fan vad hon förtjänar varenda uns av den här berömmen. MEN. Hur stort tror ni det hade varit om Fröken Så Ung och Vacker kom och gjorde en liknande performance? Inte speciellt alls. Det är det som är hela grejen - bara för att hon ser ut som hon gör och är som hon är, då borde det väl inte vara mycket mer att hylla över än någon annan? Är det för att det är meningen att de som ser ut så som hon gör inte ska kunna göra vilket hon bevisligen är skitbra på? Jag tycker det är lite hånande alltihopa. Varför fan är det så att nästan alla började gråta när de såg klippet/framträdandet? Har alla dessa misslyckade Idol-deltagare (som i alla fall är fula & konstiga) verkligen skapat en så pass cynisk och förnedrande standard att när det väl kommer en Susan Boyle så suckar man i lättnad? En lättnad från Britney-Spears-kraven i samhället idag?

Aja, don't get me wrong, jag är glad att hon får uppmärksamhet. Men är det inte på fel vis?
Folk borde acceptera att musik är en konst, och kommer verkligen i alla möjliga former.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0