I miss the patch of grey between the black and white

Mood: Trööööött
Listening to: Get Cape. WearCape. Fly. - I Spy (The Chronicles of a Bohemian Teenager (2006))

Åhhh Vårmusik! The joy! Fick ett plötsligt rus av vår & sommarkänslor när jag fick höra Sam Duckworth's röst. Detta åker ner på mp3'n på direkten! Är osäker på varför jag inte dammat av den här plattan tidigare.

Men men. Så vad händer? Inte ett dugg, faktiskt. Har läst i timmar de här senaste dagarna, and when I haven't så har jag antingen suttit här i min ensamhet med eller utan katterna på tangentbordet eller varit i Skäggetorp med Marcus & Christoffer (& Åsa, för den delen). Ni får väl ursäkta att ingenting har skrivits - har börjat skriva på saker men sen bara stönat & slängt skiten. Varit för lat helt enkelt. Men! Nyss såg jag något som var så sjukt ironiskt att jag bara måste skriva om det.

Okej, jag gillar änglar - om man missat det så är man lite halvdålig. Varför ska jag inte gå in på - men att rita änglar & se teckningar av dem är den enda relationen man möjligtvis kan ha till dem (innan man går vidare, eller dylikt), så det har alltid varit väldigt intressant för mig. Det har funnits en konstnär, DerekHess, vars verk jag varit sucker för i säkert 5 år nu. Han har ett eget klädbolag - Sthress clothing - och hans trademark är melankoliska bilder, ofta med änglar.

Hans tecknarstil är uppenbarligen väldigt, väldigt sketchig och "skitig", men få färger och mycket linjer. I love it. Det har varit väldigt, väldigt stor inspiration till mig själv när jag ritat, och länge, länge, länge har jag tänkt att om jag ska skaffa mig själv en tatuering, så ska det vara en i samma anda som DerekHess' änglar.



Nåväl - vad är det som är så ironisk nu då?
Jo, nyss, när jag av ren händelse lade mig framför tvn - vilket jag nästan aldrig gör nuförtiden - så flippade jag förbi LA Ink. Vad fan tror ni det är som försegår? Jo, både Derek Hess & ett stort fan till hans konst är där och tatuerar sig! Jag dog lite av avundsjuka - fanet fick tatuerat in en autograf av Derek under bilden också! Han tatuerade in bilden precis här över, med regnet, på sidan av magen. Fy fan alltså. "Han tog min idé!!" var allt jag kunde tänka. Det värsta är att det blev skitsnyggt.

Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0