No one is gonna love you more than I do

Mood: Crap
Listening to: Band of Horses - Is There a Ghost (Cease to Begin (2007))

Var på varlborgs"fest" nu innan... Fy fan vad tråkigt det var. Och vems fel var det? Jo, mitt. Jag är för jävla tråkig, på alla sätt och vis. Jag kan inte prata med folk. Jag kan inte verka intressant & få folk att vilja prata med mig. Jag är inte socialt förberedd på något sätt och vis. Folk tittar på mig och ger mig blickar som säger "Hur fan kan den där ens ha flickvän? Han är tråkig, ful & bara alltmänt jobbig". Jag var med mina närmare polare ifrån klassen. Vi var i princip bara folk jag kände / mött innan. Men ändå kunde jag fan inte komma på något att säga eller något att göra. Sen ser man dessa under till människor som bara dyker upp på en plats, känner inte en jävel, och börjar prata med alla samtidigt. De börjar hålla tal om sina upplevelser och man tittar på dem & upptäcker hur fascinerad man är & bara önskar, önskar att man vore som dem. Jag hatar att vara blyg. Jag hatar att inte kunna få nya kompisar. Jag hatar att vara allmänt tråkig.

Så vad är positivt? Musiken... det är väl det enda. Ni tittar på klockan och undrar "Varlborgsfest? Vad gör han hemma redan nu?". Bra fråga. Jag stack där ifrån innan det var ens långt från slut. Jag kände mig bara jobbig. & Jag längtade hem till min musik & ensamheten. Pinsamt nog är det så - jag flyr ifrån kravet ifrån att vara social och trevlig för att istället umgås med de få goda vänner jag med lätthet kan prata med (via msn) & mig själv. Jag borde gråta.

Jag skriver knappt någonting här heller. Jag kommer väl på saker att skriva, men jag kan itne ta mig i kragen och göra det. Suck. Så, ja - ledsen. Jag driver knappast någon intressant blogg, men jag ber om ursäkt för de som då och då tar sig tiden att faktiskt kolla ifall jag skrivit något eller inte. Er vill jag för övrigt tacka. Det är kul att känna en form av bekräftelse i form av att ni undrar vad som händer med mig & vad jag skriver om. Det gör mig glad.

Kommentarer
Postat av: Tomas Landberg

Fan för att ha en tråkig valborg. Själv var jag på Låmgholmen med utsikt över Sthlm stad! Vi som följer din blogg tycker om när du skriver. Fortsätt! Dina musikinlägg har varit fett intressanta.

2009-05-01 @ 01:33:52
Postat av: Jonatan

Tack Tomas, väldigt kul att höra! & fan vad härligt det låter med Långholmen.

Jag ska göra mitt bästa att fortsätta :D

2009-05-01 @ 10:40:26
URL: http://theappleseed.blogg.se/
Postat av: Igor

J-ar du, vet att jag själv skrivit ett och annat sådant här inlägg i mina dagar som jag sedan raderat följande morgon för att jag varit så jäkla rädd för att folk ska se mig som svag och osäker. Jävligt starkt av dig att låta något sådant här ligga uppe så att människor kan komma in, läsa, och förstå att andra också är osäkra till viss grad. Starkt som f-n! :)

2009-05-01 @ 13:56:57
URL: http://warriorlife.blogg.se/
Postat av: Jonatan

Shit. Tack, Igor. Jävligt schysst sagt. Jag var på vippen att ta bort det, men äh. Det är lika bra att det får ligga uppe. Man får väl stå för det man skriver, och hur man är, antar jag.

Men tack igen. Den där kommentaren gjorde mig väldigt glad (:

2009-05-01 @ 14:56:52
URL: http://theappleseed.blogg.se/
Postat av: Christian

Du är inte blyg. Jag är själva definitionen av blyghet!

2009-05-01 @ 15:15:08
URL: http://crypo.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0