Sol!

Mood: Not really sure. Vädret gör mig mycket gott, dock.
Listening to: Bon Iver - Creature Fear (For Emma, Forever Ago (2008))

ÅH vilket sjukt bra väder! Fy fasiken vad härligt det är. Har lust att gå och köpa en glass eller något, haha. Släppte ut katterna på balkongen också, och de blev alldeles till sig! Luna och Oliver lade sig i perfekt synk & började kråma och ålsa sig mot betongen. Luna gick sen upp och satte sig på bordet & kollade ut på landskapen, och såg väldigt ståtlig ut, medan Oliver var mest rädd för alla ljud en grupp barn gjorde precis nedanför. Pussy (get it?).

Nu ringde Christoffer också, så jag ska gå dit strax & umgås. Fick låna (eller ja, snarare tog) Marcus cykel igår då han skulle upp till Åsa, vilket var sjukt skönt idag när jag skulle till skolan. Men jag tror bestämt jag dissar den och går till Skäggetorp istället! Jag har nyss fyllt min iPod med en massa ny musik också, så jag är säker på att promenaden blir en mycket stor fröjd.

Aja, några andra recensioner jag tänkte ta mig i kragen och göra härnäst får bli, i musikväg, Fear Before the March of Flames'  The Always Open Mouth, ett väldigt bra, nyhittat math-metal- band. Jävligt bra skit. Sen säkert Protest the Hero's Kezia & någon Kings of Leon platta. I filmväg Lost in Translation och Eternal Sunshine of the Spotless Mind. The only thing holding me back är att det tar så jävla lång tid om man vill skriva en riktigt ingående recension - någonting som jag vill göra. Personligen avskyr jag typiska recensioner, som kryllar i alla tidningar, där ingeting riktigt fastställs. Det kan sägas lite om plotten, lite om skådespelarna, lite om fotot, och vad som är fel - men efter man läst alltihopa så känner man sig ändå inte mycket klokare på om man vill se den eller inte. Av en recension vill man veta om den är bra, varför i så fall, och tvärt om. Man vill ha åsikter, inte bara konkret fakta.

Juste, det tänkte jag säga - om ni vill jag ska recensera ngt så säg till. Doubt that will happen, men ja.

Nu ska jag ut i solen!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: hampus

jag tycker du ska ta dig an och recensera thåströms nya. kärlek är för dom.

vilken skiva alltså.

2009-04-01 @ 17:50:03
Postat av: Madelene

men såna recensioner du skriver funkar ju utmärkt till skivor men kanske inte till filmer, då det är lätt att spoila en massa saker då man skriver utförligt.

2009-04-01 @ 19:44:03
Postat av: Jonatan

@ hampus



Det ska jag göra!

Faktum är att jag haft svårt för Thåströms grejer. Dels för att det är så svenskt, och dels för att det verkar vara så.. hm, gubbigt. Men jag ska ta mig an den!



@ Madelene

Man kan ha väldigt mycket åsikter utan att spoila någonting. Min Watchmen-rencension, t.ex., var utförlig tyckte jag, men inte tror jag att jag spoilade någonting. Watchmen-recensionen jag läste i DN fick jag inte ut mycket ur annat än att det skulle vara en sexscene med Leonard Coen i bakgrunden, och att de såg dumma ut i kostymerna.

2009-04-02 @ 00:00:50
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0