Filmnyheter 2.0

Mood: Hungrig... should make dinner
Listening to: The Album Leaf - Streamside (In A Safe Place (2004))

Jag har under den här perioden som gått samlat på mig en hel himla del filmnyheter som fångat min uppmärksamhet. När jag stött på dem har jag direkt tänkt "jag borde lägga upp detta på bloggen!", men, som jag skrev i inlägget under, så har orken aldrig infunnit sig att ta det där sista steget. Nu tänker jag ta mig i kragen dock, och göra en liten sammanställning for y'all to enjoy. Hopefully.

Machete
Först ut har vi Grindhouse-fake-trailer-spinoff-filmen Machete. Att fake-trailerserna till Rodriguez's och Tarantino's double-feature 2007 var lyckade rådde det aldrig något tvivel om. Roliga idéer, roliga skådespelare inslängda, och intresseväckade slogs nog många utav oss av tanken att "fan vad coolt det vore om de gjorde denna till en film!". Tydligen räckte dessa önskningar hos många för att Rodriguez skulle ta ett steg för att fullfölja projektet Machete, som han hade börjat skriva på redan 1997. Rodriguez säger själv att efter att ha castat honom i Desperado (1995) så tyckte han att fan, Trejo var värd sin egna film. Sagt och gjort började han skriva på en full-längare med honom i huvudrollen som vild, arg mexikan med djungel-verktyg som preferred weapon. Men tydligen så kom han "never around making it". Det har ändrats nu dock, och filmen är under inspelning. Rodriguez och Trejo sågs ta en öl på en bar efter vad som tros vara en lyckad inspelningsdag -- bevis nog för att den är på väg. Release tydligen i 2010.

 

Sherlock Holmes Sequel
Att vi ska få se Downey Jr. som Sherlock Holmes och Jude Law som hans assistent Watson nu i december har nog inte förbigått någon -- men tydligen så planerar Warner Bros redan nu, två månader innan release, en sequel. Bold move? Kanske... Men antagligen inte. Att en så stjärnspäckad film kommer bli en bio-lockelse är nog inte så osannolikt. Atagligen får vi vänta tills efter Sherlock Holmes möjliga succé innan vi får något officiellt uttalande, men tydligen så har redan största delen av rollbesättningen, samt Ritchie som regissör, skrivit upp sig på en tvåa, med vissa tillägg... Mest utstickande Brad Pitt som Holmes' arch-nemesis Moriarty. Tydligen finns det rykten om att Pitt har en cameo som densamme i slutet av filmen som vi får se nu i vinter, men inget har konfirmeras.


Darren Aronofsky planerar en rånar-film
Min absoluta favoritregissör Afronsky har tydligen något lesbiskt-aktikt drama på gång, men samtidigt blickar han utåt efter nya projekt. Det har varit snack om att han ska ta itu med en Robocop-remake (vilket jag inte tycker låter särskilt kul), för att nu nyligen istället ersättas med tal om att han jobbar på en film om ett riktigt heist. En action alltså. En väldigt häftig film för Darren, tycker jag. Den är baserad på en verklig händelse som skedde i USA 2006:

On Wednesday, 22 February 2006, GBP53 million in bank notes was stolen from a cash warehouse belonging to the Securitas company in Tonbridge, Kent — a sum of money so vast that if the notes were stacked up they would equal the height of high-rise building. In terms of value, the Tonbridge Securitas robbery puts all previous famous British capers, such as the Great Train Robbery and the Brink’s-Mat bullion heist, in the shade; it also overshadows similar robberies overseas. Only in times of war have larger cash sums been stolen. This was a crime notable for its audacity, carried out in a small town in the Garden of England. A large number of people have been charged in connection with the Tonbridge robbery, with eleven men and women standing trial at the Old Bailey in summer 2007. Further details cannot be revealed at this stage, for legal reasons, but the full story will be told in Heist, by the author of one of the most successful true crime titles of recent years. Full of jaw-dropping detail and full of narrative pace, it will be the definitive account of these strange and compelling events.

Pepp!


Indiana Jones 5
Jupp. Du läser rätt. Ford har tackat ja till att medverka i Indy 5, trots all den extrema kritik kring massakern av kult-ikonen förra året. Trots otaliga tårar, skrik och självmord från fansen så vågar sig Lucas och Spielberg på en femma alltså... och från vad vi såg i slutet av Kingdom of the Crystal Skull kommer folk som inte tycker om Shia Labeouf (jag) få stå ut med honom i ytterligare en film. Jag må aldrig ha varit ett stort Indy-fan, men jag kan gott och väl säga att den senaste filmen bara var pinsam. Om jag har lust att se en vidarutveckling i samma anda? Nej.

 

Spider-Man 4

Ingen nyhet detta heller, att Sam Raimi ser till att vi ska få utsättas för mera nätsvingande med Toby Mcguire & co. Det har nu dock konfirmeras en ungefärlig release - Maj 2011. Produktionen och inspelningen träder i kraft nu till årskiftet. Vad som fick mig upp i varv var dock en intervju med Bruce Campbell, stjärnan och kult-ikonen ifrån Evil Dead trilogin, samt cameos i alla tidigare filmer. Han sa att han blivit tillsatt en något större roll den här gången... Möjligtvis som filmens superskurk.

Spekulationer efter spekulationer så verkar den hetaste chansningen att han ska spela Mysterio. Att få se Bruce i en större roll i en sådan storfilm vore helt underbart.



Aja.. hade lite mer men jag håller på att svälta ihjäl. Tack och hej.

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

lesbiskt-aktikt drama på gång...?

2009-10-08 @ 02:16:04
Postat av: Anonym

Shia Labeouf borde få tvingas byta namn till Parken Zoo!!!

2009-10-08 @ 16:58:23
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: christer

"att vi ska få utsättas för mera nätsvingande" va e det för negativ kommentar?



granted..trean var ganska kass, men ändå :p

2009-10-09 @ 15:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0