Den misslyckade festivalbesökaren.

Mood: Le tired.
Listening to: Eels - Hey Man (Now You're Really Living) (Blinking Lights And Other Revelations (2005))



Jag börjar bli riktigt less på mig själv. År efter år, hultsfredsfestival efter hultsfredfestival. Varför slår jag mig inte i huvudet och inser att det varje år har funnits en bättre festival att åka på? Varför är jag så förblindad av att svergies en gång största festival är den enda man kan och ska åka till? Sedan sitter man här, tittar tillbaka på sina misslyckade festivaldagar i regnet och leran, med spelschemat bara ett surrande i bakgrunden. 95% av banden var jag inte ens remotely interested att kolla på. Det känns ju ett sjukt värt sätt att spendera över två tusen kronor. Viga en sommar åt. Kalla för sommarens höjdpunkt.

Sedan, ja, sedan, kommer de här festivalerna man verkligen i första taget hade velat åka på. I mitt fall är det Way Out West. De tornar upp sig och man gråter och stönar för varje band och artist man checkar av i listan. "Älskar, älskar, älskar, vill se, vill se, älskar...". Det är inte rättvist. Eller jo, det är det väl förvisso. Jag får skylla mig själv att jag inte har insikten nog att inse vilken festival jag egentligen vill åka till. Det är ju knappast någon konst.

Alla dessa geniala band... Band som antagligen aldrig kommer att dyka upp här igen - samlade på samma plätt utanför Göteborg. Åh, det driver mig till vansinne.

Något som bara gör det något värre är det faktum att, via min studentmail, måste det har varit någon som angav fel mailadress vid ansökan om arbete som funkis på festivalen - min mailadress. Jag har fått säkert 5 mail med påminnelser, information, etc. Jag har två gånger varit så sjukt nära på att tacka ja och sticka dit - hell, I even know a guy who's going. Men ack, mina tomma fickor har inte ens råd att bidra mig med resor dit. Sen, till råga på allt, har min satans skoltermin börjat den 13'e också. Oh, woe is me.

Arctic Monkeys, The Big Pink, Band of Horses, Bon Iver, Final Fantasy, Glasvegas, Grizzly Bear, [ingenting], My Bloody Valentine, Patrick Wolf, Röyksopp, Wilco... mm.

Fack, jag hatar detta. Må de som åker dit ha en sjujävla bra tid.






Grizzly Bear, Bon Iver, Band of Horses, Wilco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0