Skivor & skit

Mood: Hatar dötid.
Listening to: My Bloody Valentine - To Here Knows When (Loveless (1991))

2009 har hittils inte sett särskilt många starka skivsläpp. Eller rättare sagt, jag har inte hittat dem ännu. Ett bra år efteråt brukar jag kunnat ha etablerat en någorlunda bra lista på albumen som släpptes i vad då blir fjol, men såhär på löpande hand? Nej, det har jag alltid varit extremt dåligt på. Min lista på bästa album från 2008, t.ex. har i princip ändrats ett dussin gånger sen jag skrev den förra julen. Nu har jag dock skaffat mig lite bättre koll på upkommande releaser, och det har tagit mig till någonting som jag sällan förut riktigt bekymrat mig om tidigare - den här hemska väntan på att de ska släppas.

Så vilka skivor är det jag är psyched about? Vad är det som gör att jag tror att detta året med mycket potential kan sluta som att bli något fetare än vad 2008 var?

För det första, detta:



Between The Buried And Me släpper deras "The Great Misdirect"  i slutet av Oktober.
Protest the Hero släpper deras livealbum/dvd "Gallop Meets the Earth" i mitten av September.
The Big Pink släpper deras "debut" "A Brief History of Love" i mitten av September. (Streama här: http://musicfromthebigpink.com/)
[ingenting] släpper deras "Tomhet, Idel Tomhet", också i September.
Muse släpper deras "The Resistance" i mitten av September
mm.

och...
Även fast det inte är en release i 2009 så planerar Frightened Rabbit deras senaste, odöpta platta att släppas i vår 2010.
Circle Takes the Square har arbetat på deras senaste platta i år nu. Den är i produktion, men det börjar fan bli dags att släppa den där jäveln nu. Jag sitter fortfarande som på nålar.
Rätt så mycket buzz kring Radioheads nya som är på väg också, även fast det inte precis ligger någonstans på min lista.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket ultrahärligt trumljud =)

2009-08-12 @ 10:02:52
URL: http://crypo.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0