Trött!

Mood: dum fråga
Listening to: The Antlers - Sylvia (Hospice (2009))

Helgen spenderades som skriver uppe i 'glada' Hudik (I have yet to see any reasonable facts to base that claim upon) för att fira Maddes och min 3-årsdag lite blygt. Lite blygt ja - som i inga riktiga planerade festligheter eller utgångar eller roliga, romantiska påhitt. Tyvärr har varken min tös eller jag några ekonomiska resurser för att unna oss sådant mysigt och nödvändigt. Jag försöker överleva vardagen utan att ha jobbat i sommar, och Madde måste ha alla sina pengar till sin 3-månaders sydamerika-resa. Men det blev väldans bra ändå! Hennes familj fick storbesök från Liverpool (en stad som Maddes familj - & fader i störst benämning - håller väldigt kär). Det bjöds på god mat och dricka. Skojsigt, bloggen. Det var dock sjukt trist att jag var tvungen att åka redan igår, på söndagen - precis som på den gamla goda tiden. Inte har jag slappt schema (eller inget schema alls) som gör att jag kan stanna extra dagar. Så helgen försvann innan vi ens hunnits pusats något så när så mycket vi behövde. Trist, bloggen.

Ybuss från Hudik, byte till tåg i Sthlm, gång från resecentrum till Ryd. Y-bussen var som vanligt försenad så jag hade 4minuter på mig från cityterminalen till stationen - något som tursamt nog visade sig görbart vid priset av bli väldigt svettig och väldigt andfådd. Sedan en timmes promenad hem i ösregnet klockan 23. Party! Men missförstå mig inte - resan var helt klart värd allt detta.

Nu är jag nyss hemmkommen ifrån en 8-22 skoldag, så jag är minst sagt väldigt trött. Tentamen har jag imorgon också, vilket jag gott hade varit utan. Nollningen är skitkul, och till 50% är det väldigt roligt folk att ha att göra med. Resten är väl något asocialare, men men. Nu tänkte jag försöka få lite plugg gjort såhär i sista minuten, sen unna mig själv en någorlunda god natts sömn. Får se när jag har chans att updatera igen.
Toodles!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Japp, man blir väldigt ledsen :(

2009-08-18 @ 17:50:43
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=A_ulZiob5I0



Jonatanmusik =D

2009-08-19 @ 11:23:25
URL: http://crypo.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0