But this is where your arm can't go

Mood: Niiice
Listening to: The Dodos - Red and Purple (Visiter (2008))

So much to write about, so much too lazy to do it.

I förrgår var det München Hoben här på Linkeboda universitet. En stor fest för alla studenter, stora som små (så även vi (dåvarande) nollor fick vara med). Vad var speciellt med just denna? Tyskt öltema, oktoberfest och allt möjligt. Man fick köpa en stor jävla 1-liters sejdel som man drack sin öl ur. Eller cider då, för alla av den lite mesigare sorten. Host. Den kvällens underhållning stod Maskinen och Slagsmålsklubben för. Maskinen var väl... Inte särskilt kul alls. Förutom Alla Som Inte Dansar då, som alltid lyckas gå hem. SMK var i kontrast alldeles underbara. I kontrast mot både Maskinen, och deras framträdande på Pampas under Hultsfred. Inga överdrivet fjantiga scenshower, bara hitlåtar, och en liten, intim scen som man kunde dansa framför. Var både svettig och lycklig efteråt. Sponsored by Destiny kan nog vara en av de bästa elektroniska låtar jag hört.


Mumma.

Igår var det finsittning och avslutning på Nolle-P. Undertecknad är numera Etta, med alla dess härliga privilegier. Ingen skillnad alls, alltså. Det var en rätt sorglig sittning i det att den här väldigt roliga och slappa (plugg-mässigt) perioden tagit slut, och att vi aldrig mer kommer få se våran kära Staben. Appropå fadderiet så hade de, när de tågade in, rakat av sig sina skägg. Efter att endast ha sett dem klädda i skägg sparade sedan i början av våren var det helt omöjligt att känna igen dem. Väldigt roligt. Vi åt trerätters med allt vad finsittning(fingasque) också innebär. Väldigt underhållande. Efter det var det eftersläpp, som ja... Finns väl inte så mycket att säga. Dans & öl & kompisar.

Från den här punkten och framåt antar jag att ni mer än en gång kommer höra mig svära över hur jävla jobbigt jag har det i skolan.

Två andra bilder jag hade på mobilen sedan Nolle-P:


Jag har en film på mobilen när de alla dansar The Time Warp, men det är filmat långt ifrån och väldigt dålig kvalité. Så den får ni tyvärr klara er utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0