50 people, one question

Mood: Luddig i huvve
Listening to: The Whigs - In The Dark (In The Dark (2010))

Klick me!

Fifty People One Question har gjort fem olika videos, alla med samma upplägg, och Post Secret är deras senaste alster. De olika videorna går logiskt nog ut på att skaparna går fram till femtio olika, vanliga, personer på gatan och frågar dem en fråga. Frågorna som ställs må tyckas vara väldigt simpla, och för vissa är de just de - simpla och har ett självklart svar. För andra blir dock frågan väldigt svår att svara på. Den här kontrasten syns dock inte i ovanstående länk lilka tydligt som i deras tidigare episoder. Ovanstående video har frågan "What is your secret?".

Varför länkar jag denna? Jo, delvis för att alla videor är väldigt stilistiskt fotade. De är lågmälda också, med endast en non-intrusive (mitt nya favoritord) melodi i bakgrunden. Med kameran fångar de någonting som är väldigt, väldigt äkta, och alla videor förmedlar en väldigt fin känsla av omtycke till sina medmänniskor. Personlig favorit i den länkade video är när de frågar det unga paret. Gå gärna in på sidan och kolla någon av de andra fyra som finns upplagda.


Kommentarer
Postat av: Christian

Jag har fortfarande inte vant mig vid HDTV. Fy bubblan vilken upplösning!

Postat av: Jonatan

Ja, det är riktigt snyggt fångat.

2009-12-19 @ 01:26:08
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0