16:19

Mood: -- II --
Listening to: Aphex Twin - Girl/Boy Song (Richard D. James Album (1996))

Madde och jag gjorde en väldigt pinsam, och kostnadsam, tabbe. Vi har inte åkt hem till vare sig hennes eller mina föräldrar sen vi flyttade in här i Januari, vilket är drygt 3 månader sedan. Att det börjar bli dags att åka hem är ett faktum. Men pengarna flödar ju inte precis, och det kostar att åka från Linköping till Delsbo bara för att vara där en helg. Eftersom det visade sig att jag har påsklov, dock, så tänkte vi ta tillfället i akt och åka både till hennes föräldrar först & sedan mina under den veckan. Biljetter beställdes och resor planerades. Pengar betalades.

Två dagar sen visade det sig att vi smart nog beställt biljetter till fel vecka. Hurrah.
Den veckan har jag tentamen, och sedan dagen efter det börjar två nya kurser. Så jag kan ju omöjligvis åka härifrån. & såklart så hade vi inte gjort biljetterna ombokningsbara. Så där åker en hel massa pengar rätt ner i avloppet medan jag får sitta här (ensam, för Madde tänker åka - självklart med tanke på att hon lagt pengar på det) och studera. Gillar den känslan - vetskapen att man teoretiskt sett betalat för att sitta och plugga. Detta betyder också att vi under påsklovet kommer vara här hemma, för vi helt enkelt inte har råd med ytterligare en resa. The joy!


Kommentarer
Postat av: Christian

Hahaha, kommentar överflödig =D

2009-03-24 @ 10:16:08
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: Anonym

Haha, nej men du måste skojja, blev det dyrt? Jag gjorde precis samma tabbe då de skrev tentamens datum på schemat till 1/4 vecka 15...keyword v.15...

1000 kr för flyg som man inte kommer med ToR Umeå-STHLM suger hårt :(

2009-03-30 @ 20:36:09
Postat av: Igor

Haha, nej men du måste skojja, blev det dyrt? Jag gjorde precis samma tabbe då de skrev tentamens datum på schemat till 1/4 vecka 15...keyword v.15...

1000 kr för flyg som man inte kommer med ToR Umeå-STHLM suger hårt :(

2009-03-30 @ 20:36:47
Postat av: Jonatan

GAH! Fy fan vad jobbigt. Mitt gick på runt 500kr tror jag. Inte lika farligt som för dig, men nog så irriterande.

2009-03-31 @ 01:29:47
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0