18:20

Mood: Looonely.
Listening to: Boy In Static - First Love (Violet (2007))

Nu snart blir det körv med bröd till middag. Men inte är det bara bröd till - det är prima korvbröd från korvbrödsbagaren, gurkmajonäs, rostad lök, och ketchup & senap. Gott eller gott? Man måste ju få lyxa till även dessa budgetmåltider.

Var dessutom nyss och bråkade med Maddes systemkamera. Tänkte att det var dags att ta en bild på mig själv. Senast jag gjorde det var nog ett halvår sedan.. Vad hände med min forna narcissism? För ett par år sedan gick det inte en dag utan att jag stod i badrummet med pappas kamera & ojade mig i diverse poser för att pryda min sorgliga bilddagbok. Hah.

Men jösses, att det ska vara så svårt att få bra bilder. Jag stod väl där i först fem minuter för att komma på vilka inställningar jag ska ha (djungel för mig fortfarande, även fast jag hade någon kortare period för något år sedan då jag läste & läste & läste för att försöka bli "bra" på det hela), sedan var jag tvungen att försöka komma på hur jag ska hålla i tegelstenen för att det ska gå för sig. Tacka vet jag väl små, behändiga digitalkameror. Nej, jag menar inte att jag inte vill ha denna. Att ha en systemkamera till faktiskt förfogande kanske tänder den där svunna lågan som brann förut - hoppet om att faktiskt bli bra på det hela.

Nåväl, efter den långa utläggningen kanske ni blir besvikna av kortet. Jag gav helt enkelt upp och gjorde en, om jag får säga det själv, cool och respektingivande pose.

En pose att döda för

...Who am I kidding?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0