The fair in the park, by the sea in heart, 's nevergone.

Mood: Huvudvärk
Listening to: Helios - Paper Tiger (Eingya (2006))

Tre kvällar i rad nu har jag fått en sjujäkla huvudvärk. Två föregående kvällar kan jag ha haft förståelse för det, då jag suttit vid datorn i längre tid, och sedan läst bok också det i längre tid. Men idag har jag inte gjort någon av dem märkbart mycket. Buh. Brukar inte få huvudvärk, eller migrän, såhär annars, så jag undrar allt vad det är.

Aja. Jag har haft två inlägg innan om varför jag gjort den här bloggen, så det kanske blir lite tröttsamt när jag nu drar upp ytterligare skäl. Jag har ju såklart funderat på vad jag ska skriva om här, ofc, och hur jag ska få det intressant. Men det är också mycket för att jag vill nå ut till andra med de saker jag tycker om som jag vill skriva. Dessa "saker" är i denna mening just musik jag tänker på. & i slutändan var nog anledningen till att jag ville starta bloggen att jag ville skriva en skivrecension av plattan Pneuma av Moving Mountains. Varje gång jag lyssnar på den (and oh my, there has been plenty of that lately) kliar det i fingrarna på mig för att jag är så förälskad i den - men jag har inte en jävel att dela den med! Jag vill skriva en lång genomgående förklaring till varje låt och krama ut alla de här underbara känslorna jag får i mig när jag lyssnar eller bara tänker på den. Det enda jag stör mig på är att jag omöjligvis kommer få folk att lyssna på den ändå. Men men.

Tänker ta mig an att skriva det alstret någon gång nu snart... Hm. Jag hade tänkt att den här bloggen skulle krylla av olika recensioner av mig - men jag hade inte haft i åtanke hur länge det tar att skriva inlägg om man vill göra det ordentligt.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: hampus

tror det kan vara farligt att sätta ett speciellt tema på sin blogg, det är då det blir tråkigt. använd den till vadsomhelst. ventilera tankar, skriva om en låt eller en bok, en historia eller till att lägga upp en fin bild VADSOMHELST då blir det kul för alla.

2009-03-25 @ 22:30:04
URL: http://kulturskurkarna.se/hampus
Postat av: christer

att man får huvudvärk från att sitta vid datorn eller läsa är en myt



(visst visst, om man har fel ljus så, men det är nått helt annat)

2009-03-25 @ 22:47:40
Postat av: Jonatan

@ christer

Ja, det trodde jag också. Men nu vet jag fan inte vad som är fel.



@ hampus

Tack hampus. Ska försöka anamma detta - men jag gillar att skriva recensioner, och läsa dem dessutom. Såklart tänker jag skriva om mitt liv etc, men jag vill krydda det hela med recensioner för att intressera de som inte bryr sig om mig :P

2009-03-25 @ 23:25:23
URL: http://theappleseed.blogg.se/
Postat av: christer

varför skulle folk som inte bryr sig om dig komma hit till att bäörja med >_<

2009-03-26 @ 16:42:01
Postat av: Jonatan

För jag är pinsam & tror att folk faktiskt kommer att gilla att läsa bloggen även fast de inte känner mig! Såklart?

2009-03-26 @ 18:32:17
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0