Det är svårt att göra situps med en katt på magen

Mood: Fresh!
Listening to: Opeth - Blackwater Park (Blackwater Park (2001))

Nu är jag på topp igen! Nyduschad efter en runda i Rydskogen i solskenet - inte helt fel om du frågar mig. Fy fan vilket väder det är alltså. Solen gassar så att folk är ute på gräsplanerana och solar, och det går att gå runt utan tröja i princip - ett faktum som gjorde mig väldigt svettig i tight t-shirt och långa byxor efter joggingen.

M
ina Koss-hörlurar har gått sönder. Igen. Jag vet inte hur många par av dessa Koss-hörlurar som jag har betat av hittils. Säkert ett halvt dussin. Jag fortsätter att köpa dem, trots deras höga förmåga att gå sönder. Varför? Jo, de är sjukt bra insolerande, de kostar inte alls mycket, de har väldigt bra bas & de passar mina öron bra. Jag kan inte använda snäck-hörlurar då mina öron är missformade eller något. De vägrar sitta kvar. Sen så försvinner hälften av ljudet utanför med sådanna. & Jag vägrar gå runt med två grytlock runt huvudet. Så, nej, antagligen kommer jag köpa ytterligare ett par när jag kan ta mig till Tornby igen. Trist utgift, men livsviktig.

En liten anledning till att jag varit rätt dålig på att skriva på sista tiden är för övrigt detta:
http://www.brokenpicturetelephone.com/

Det är ett internetspel som jag blivit sjukt addicted av. Vad går det ut på? Jo. "The game of miscommunication" är titeln, och det är väldigt beskrivande. Det går ut på att någon först skriver en lapp med någon mening eller två. Ofta något beskrivande, exempelvis "Bläckfisk kollar upp på månen". Sedan får en annan den här lappen och skall så gott som han/hon kan rita av det som lappen beskriver. Sedan skickas den här teckningen vidare till ännu en person, vilken då ska skriva på en lapp vad det är han/hon ser på bilden. Tack vare att folk är rätt urusla att rita med musen, och folk uppfattar inte riktigt vad texten/bilderna föreställer så kommer "Bläckfisk kollar upp på månen" att ändras radikalt under den resan som denne tar genom 10-50 personer. Här är två kuliga exempel på spel:

http://www.brokenpicturetelephone.com/view?id=32670
http://www.brokenpicturetelephone.com/view?id=34112

Join! Det är askul :D

Kommentarer
Postat av: Igor

Riktigt fina bilder, rätt coolt att ingen misstog asiaten för något annat så länge ändå...

2009-05-01 @ 20:51:30
Postat av: Jonatan

Haha, ja, visst. Riktigt kul spel.

2009-05-01 @ 23:01:12
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0