Skrivkramp

Mood: Hyperaktiv spottkörtel
Listening to: -

Det är ju inte som att det inte händer någonting här, eller att jag inte har något att skriva om. Jag har massor utav saker att skriva om. Har en hel .doc fil med saker att skriva om. Och saker händer, och jag tänker på saker, och jag vill recensera saker. Men ugh. Jag är fruktansvärt omotiverad att skriva ibland. Sen så vill jag ha mer kommentarer, annars känns det rätt ovärt med hela grejen ändå.
Inte för att jag inte uppskattar att ni som läser & kommenterar gör det. Men. Jag är väldigt girig bara. Kommentar- och uppmärksamhet-girig.

Jag kan väl börja i lördags.
Madelene och jag fyllde 2år och 9månader tillsammans, och Madde hade lovat att hålla sig borta från Uppsala eller andra upptåg så jag hade henne för mig själv en hel helg för ovanlighets skull. Så, trots lätta plånböcker kände jag att det var dags att vi gick på restaurang igen, något vi bara gjort en (två) gång tidigare. Att hitta en värdig (läs: bra & billig) restaurang för detta ändamål visade sig vara lite utav en hassle dock. Det kryllar av restauranger här, men restauranger som har möjlighet att göra en något så när bra hemsida råder det stor jävla brist på. Hur som helst blev det "Kniv å Gaffel" på Drottninggatan. En grekisk liten oas några meter från trädgårdstorget.


*reklam*

Väldigt trevlig sevitör, mindre bra platser. Tråkig utsikt över en väldigt spännande gata & tegelvägg på andra sidan. Väldigt god mat. Jag åt grillade chiliräkor till förrätt och den godaste grillspetten (Sluvaki?) med stekt potatis & sallad & tastsiki jag någonsin mumsat på till varmrätt. Totalt med vin gick det på dryga 350kr tror jag bestämt.

Moving on...
Vi har sålt våran ena katt nu, Oliver. Maddes katt. Vi ska sälja båda två, då Madde inte kan ha djur i hennes framtida studentkorridor, och skäggetorplägenheten inte har en bra atmosfär för små söta krabater. Så, det är bara jag och Luna här hemma nu. Madelene lever livet borta i Uppsala & ska gå på någon bal och ha kul. Luna är dock skitledsen för att Oliver har försvunnit. Hon har i princip aldrig jamat tidigare, men nu gnäller hon väldigt ofta. Mitt hjärta har blödit bort en stor del under dessa dagar på grund av detta. Understimulerad är hon också då hon inte har någon att bråka med, så jag vet inte hur många timmar jag har spenderat med de väldigt roliga aktiviteterna som involverar spänning för katter. I princip handlar alla om att man har sak x, som man rör i en bana y, och katten Luna försöker desperat ta tag i saken x. Dock så måste alltid banan y vara nyskapande och spännande, så man kan inte precis titta på tv eller sitta vid datorn samtidigt.
Joy.

Aja. Jag skriver mer snart igen.

Kommentarer
Postat av: Tenniz

Now you know how I feel, nej men ja exakt så ere för mig med när det gäller bloggande... Drygt e de vad det är!

2009-05-22 @ 23:47:07
Postat av: Igor

Stackars lilla krabat :(

2009-05-23 @ 12:06:58
URL: http://warriorlife.blogg.se/
Postat av: Madelene

Vi fyllde 2 år & 3 månader.

2009-05-23 @ 14:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0