Back!

(Skrivet 13/11)
Mood:
Sjuk (oink oink?)
Listening to: The Temper Trap – Love Lost (Conditions (2009))

Hasandes fram i kylan till och från bussen på väg till, och hem ifrån, skolan kan jag inte låta bli att bli påmind om hur nära vi är årets slut. Och i och med årets slut, slutet på detta sekel. Lite häftigt, är det inte? Känns inte alls länge sedan man satt där och väntade, den där nyårsaftonen, spänt, på att datorerna skulle sprängas och all elektrisitet försvinna så fort klockorna slog om till 00.00 år 00. Inte långt efter det blev vi påminda, och upplysta, om allt vad terrorism innebär... och jag inledde de år i mitt liv som jag i alla fall kan påpeka mig själv tycka väldigt bra om. Detta till stor del på grund av hur mycket av det  som definierar mig idag som jag tog till mig då. Musiken, framförallt. Möjligvis lyssnade jag bara på powermetal och 70-talsrock de där första ensiffriga åren, men jag hade redan då tagit steg som lett fram till och skapat min fascination och kärlek till allt vad musik innebär. Må det ha varit läderbyxrock och emoluggar – det var ändå en lika god start som vilken annan. Vilken resa det har varit, sen.  Att jag för några år sedan, i mina goth-dagar, hade fått det tillsagt till mig att jag skulle älska Håkan Hellström hade jag, för att använda mig utav ett daterat uttryck, skitit schackrutor.  Nej, jag är oerhört glad vart musiken har tagit mig, alltså den plats jag befinner mig på idag. Jag har alltid haft starka känslor för den musik jag lyssnar på, men jag tror att de spåren jag glidit på de senare åren har visat mig till en ’bättre’ muisk. En musik som jag kan relatera väldigt starkt till, och må väldigt bra utav. Det värmer bara att tänka på det.

I och med ett årsskifte finns det obligatoriska listor att beta av, och där det finns listor att beta av är jag inte sämre än någon annan. Kanske är jag till och med bättre än vissa andra? Det kan i alla fall utlovas listor såsom årets bästa film, årets bästa skiva, och årets bästa låt. Listor som alla fortfarande håller på att ändras för var vecka som går. Jag vet inte hur orken kommer att ligga till, men någon form av tillbakablickslista över seklet 00’s créme de lá créme vore ju faktiskt också angenämt, tycker ni inte? På tal om det kan jag utsökt hänvisa till en viss killes, och polares, blogg där han drar upp vad han tycker vara seklet tvåtusen mest utstickande låtar. Personligt, intressant, och nostaligskt – läsvärt, bloggen. Den hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gulligaste var SVT-reportaget efter nyhetsslaget där någon journalist stod vid en bankomat och skulle se om han kunde ta ut pengar. Vi var båda hemma hos farmor & farfar tillsammans med pappa(var Carolina var vet ja inte?) och farmor & farfar hade sent på kvällen gått till någon nattmässa i kyrkan.

2009-11-17 @ 07:06:49
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: Jonatan

Haha, verkligen? Kommer inte ihåg det, men det låter ju förfärligt pinsamt. Kul!

2009-11-17 @ 14:40:20
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0