Filmer och plugg och filmer

Mood: Ugh
Listening to: Manchester Orchestra - The Only One (Mean Everything To Nothing (2009))

Plugg upp till öronen. Hate it.

Christoffer, serie-gurun nr. 1, har tillslut fått mig till det stadiet att jag är villig att börja följa alla serier som han pratar om. Först var det Firefly, som nu är genomsedd, och nu Dexter. Dexter är... Helt fantastiskt bra. Jag såg igenom en hel säsong på dryga en vecka. Om jag ska rekomendera något ska jag absolut rekomendera den.
Men det har ju inte bara varit serie-tittande. Filmer jag sett som är värda någon form av omnämning är 500 Days of Summer, Zombieland, Paranormal Activity och Assassination of a High-School President. Om du på något konstigt vis missat hypen kring 500 Days of Summer så kan jag inte säga annat än: Se den. Helt klart en av de absolut starkaste filmerna 2009. Zombieland var kort, men oh-so-entertaining. Woody Harrelson, slow-motion och en banjo är bara några av alla underbara element som förekommer. Jag ska inte spoila något, men den oväntade, överraskande rollen av en riktig favoritskådis gjorde helt min dag. Paranormal Activity är nog den mest obehagliga filmen jag sett sedan Blair Witch Project, och jag har, tillskillnad från många andra, ingen beef med den. Inget mästervärk, men kuslig som fan -- och det är väl hela poängen, no? Assassination of a High-School President var, liksom de tidigare, en pleasant surprise. En riktig noir-berättelse -- fast på en high-school istället för de svartvita gatorna i New York. Tåls också att rekomenderas.

Det verkar som att jag blir ensam här i helgen. Christoffer ska upp till Stockholm, och Marcus skulle stanna hemma. Det blir ensamt, men gyllene tillfälle för att plugga.

Har ni sett några bra filmer på sistone?


Kommentarer
Postat av: martin

jasså chris drar upp till huvfudstaden :) jag saknar er båda, extremt jävla mycket. blir det nån recension btw? :P;)

2009-11-20 @ 16:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0