Live?

Mood: Sweetness!
Listening to: The Big Pink - Crystal Visions (A Brief History of Love (2009))

Det är med ett tugnt hjärta som jag blir tvungen att stanna hemma nu den kommande fredagen, när jag borde vara i Stockholm. Det är ju som så att "Progressive Nation 2009" går av stapeln just då, på Hovet. Inte bara spelar Dream Theater, utan Opeth dessutom. Dessa två är möjligen de två band som har influerat mig mest som person, och mitt musikintresse. Dream Theater har jag sett två gånger, och Opeth likaså... Men att ha dem inklämda såhär på samma kväll är ju oslagbart. Sedan är det också ett faktum att Mikael Åkerfeldt, sångaren i Opeth, vid tidigare tidpunkter då banden varit på samma ställe, ersatt Dream Theaters (dåliga) sångare James LaBrie under vissa låtar. Att få se något sådant live vore kort sagt underbart...

... Men, jag kommer bli tvungen att missa det.

Som tröst får jag blicka hit till Linköping, och den lilla studentkrogen [HG], eller Herrgår'n, som den heter. På samma scen som jag såg Handsome Furs tidigare i år kommer [ingenting] att infinna sig, samt någon Post-Rock akt vid namn Do Make Say Think. eMil Jensen ska spela 30'e september på Sagateatern, och Detektivbyrån i December. Helt okej, so far. Är ju inte garanterat att jag ska på alla dessa - men det finns ju möjlighet till entertainment om man så önskar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du skicka en länk där Micke sjunger någon Dream Theater låt? Nya skivan skulle Micke passa utmärkt på, jag har alltid sagt att Labrie är FÖR BRA för ett progressivt band. Var finns alla glamband han kan vara medlem i??

2009-09-24 @ 13:15:17
URL: http://crypo.blogg.se/index.html
Postat av: Matilda

åh, inte helt fel att se opeth!!

2009-09-24 @ 17:36:03
URL: http://lovebuzz.blogg.se/
Postat av: Jonatan

@ Christian - http://www.youtube.com/watch?v=4A4UaEhF1ko

Labrie för bra för DT? I call bullshit. Han sänker kvalitén något enormt. Han skulle hitta ett vanligt, tråkigt powermetalband att skrika i.



@ Matilda - Strör du salt i mina sår? :(



2009-09-24 @ 18:06:34
URL: http://theappleseed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0