Gentlemen Broncos

 

Haha, åh. Napoleon Dynamite's skapare återvänder efter Nacho Libre med vad som ser ut att vara ännu en väldigt speciell syn på omvärlden. Historien verkar sådär härligt fucked up (En elev, Benjamin (Michael Angarano), får besök på skolan av en legendarisk fantasy-författare som ska lära honom och hans klass the ropes. Detta leder till att Benjamin skriver en så pass bra bok att författaren bestämmer sig för att sno hela idén, med ett fåtal ändringar) att det omöjligtvis kan vara tråkigt. Det som får mig helt såld är dock vem som spelar Fanatasy-legenden: Ingen mindre än Jemaine Clement, ena halvan från Flight of the Conchords!! Ah, so psyched!

Vet du inte vilka Flight of the Conchords är? Eller gillar du dem inte (ja, pik till dig Christoffer)?
I så fall, skäms.

Hur som helst visas denna plus en himla massa andra godingar nu under en filmfestival i amerika. 2009 bjuder på många godingar. Ett urval som visas på festivalen som fångat mitt intresse:

Daybreakers (m. Sam Niell & Willem Dafoe mfl)
Zombieland (m. Woody Harellson)
Solomon Kane
Ninja Assassin


Kommentarer
Postat av: Igor

Hmm, jag vet inte vilka Flight of the Conchords är och jag somnade under Napoleon Dynamite...haha, sänkt.

2009-09-24 @ 00:05:52
URL: http://warriorlife.blogg.se/
Postat av: christer

som om det spelar nån roll vilken film det är när det gäller dig..



bara du kan lägga dig ner så, seen it happen lots of times :p

2009-09-24 @ 17:43:28
Postat av: Jonatan

@ Igor - Haha, I remember that day.



@ Christer - antar att det där var menat åt Igor? :P

2009-09-24 @ 18:04:20
URL: http://theappleseed.blogg.se/
Postat av: Igor

Till mitt försvar så är Star Wars otroligt tråkigt om man kommer in mitt i filmen och aldrig tidigare tagit sig tid att kolla på på filmerna. Det blir liksom bara ett gäng monster och robotar som bankar varandra utan någon klar anledning.

2009-09-25 @ 14:58:04
URL: http://warriorlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0